Schietvereniging Wilhelmina

SV Wilhelmina is een schietvereniging in Leeuwarden voor iedereen. Zowel beginnende als ervaren sportschutters komen op donderdag avond bij elkaar in het Schietsportcentrum aan het Kalverdijkje.

Schietsportvereniging Wilhelmina

Wilhelmina is een vereniging die al sinds 1894 bestaat. Ruim een eeuw later komen onze leden iedere donderdag avond bij elkaar. Naast dat je uiteraard je schietbeurten kunt maken op een van onze vijf schietbanen, is de gezelligheid erg belangrijk.

In het sportcafé is ruimte aan de bar, de stamtafel of bij het haardvuur. Ook de treinzitjes zijn heel gezellig. Geniet samen met je medeschutters van koffie, fris en diverse verschillende (speciaal) bieren. Veel van onze leden komen niet naar de vereniging enkel om te schieten, maar juist voor de gezelligheid.

Wil je zelf ervaren hoe het is om lid te zijn van Wilhelmina? Meld je dan aan voor een introductie!

3 Avonden kennismaken met de schietsport

en onze vereniging.

Schietsport voor de jeugd

Als een van de weinige verengingen in Nederland heeft Wilhelmina een jeugdafdeling. Vanaf 10 jaar is het mogelijk om lid te worden. Tot je 18 bent train je met luchtdruk wapens. Deze wapens zijn voorzien van een Co-2 cilinder en schieten onder hogedruk speciale kogels af.

Jeugdleden worden tijdens het schieten getraind en begeleid door een van onze trainers. De jeugd van schietvereniging Wilhelmina schiet op donderdagmiddag van 17:00 tot 19:00 uur.

De jeugdleden gaan diverse keren per jaar met zijn allen naar een wedstrijd. Naast dat het gezellig is geeft het een goede kans om kennis te maken met andere verenigingen en accommodaties en leer je veel nieuwe schietvrienden kennen. Natuurlijk is er ook volop de gelegenheid om individueel mee te doen aan wedstrijden.

Veel van onze jeugdschutters stromen door naar de volwassenen op de donderdagavond. Natuurlijk kunnen ze blijven trainen met de groep wanneer ze dat leuk vinden.

Wat houdt sportschieten bij Wilhelmina in?

Ben je nog nieuw in de wereld van sportschieten? Dan kun je bij Wilhelmina een interne opleiding volgen van een van onze gecertificeerde trainers. Tijdens deze training staat het veilig kunnen omgaan met een vuurwapen centraal. Je leert daarnaast ook diverse schiethoudingen en de disciplines.

Het meeste wordt geschoten met lichtkaliber (.22) wapens. De patronen voor deze wapens zijn relatief goedkoop. Maar zeker niet minder precies. Door de relatief kleine lading is de terugslag minimaal. Dit maakt lichtkaliberwapens uitermate geschikt voor precisie schieten op korte afstanden.

Bij Wilhemina kun je natuurlijk ook schieten met wapens uit andere disciplines.

Schietbanen bij Wilhelmina

Het schietsportcentrum bevat zes banen waar onze leden gebruik van kunnen maken. Op de korte afstandsbanen is het enkel toegestaan om met lichtkaliber wapens te schieten. Op de andere banen is het ook mogelijk om met zwaardere kaliber wapens te schieten.

De banen en afstanden waar onze leden gebruik van kunnen maken zijn:

• 100 meter baan (Geweer)
  • 50 meter (Geweer)
  • 25 meter dynamische baan (Pistool & geweer)
  • 25 meter wedstrijdbaan (Pistool & geweer)
  • 12 meter (Lichtkaliber pistool)
  • 12 meter wedstrijdbaan (Lichtkaliber pistool & geweer)

Schietwedstrijden

Net als nagenoeg elke andere sport bestaan er bij de schietsport ook wedstrijden. Een aantal disciplines zijn zelfs Olympische sporten. Gedurende het jaar worden er bij verschillende verenigingen officiële KNSA (Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie) georganiseerd. Ook de banen van Wilhelmina zijn gekeurd en geschikt voor officiële wedstrijden.

Een aantal van onze leden schiet op hoog niveau mee met nationale en internationale wedstrijden, maar bij Wilhelmina is dit geen vereiste. Zelf organiseren we een interne competitie onder onze leden. Elke eerste donderdag van de maand kun je mee schieten voor deze competitie.

Lid worden bij schietvereniging Wilhelmina

Lijkt het leuk om lid te worden bij Wilhelmina? Dan raden we je aan om een kennismaking aan te vragen. Tijdens deze kennismaking kun je drie avonden vrijblijvend langskomen. Leer op je gemak onze leden, gebruiken en de sport kennen.

Introductie

€15 9,95

Maak onder de begeleiding van een ervaren instructeur vrijblijvend een avond kennis met onze vereniging en de schietsport.

Inclusief drankje, doelkaarten & munitie.

15,-

Contributie wordt per kwartaal afgeschreven

Voor jeugdleden vragen wij een lage lidmaatschaps-bijdrage.

Jeugdleden schieten op de donderdagmiddag met luchtwapens. Je kunt al lid worden vanaf 10 jaar.

Studenten

Contributie wordt per kwartaal afgeschreven

Voor studenten hebben we een speciaal gereduceerde lidmaatschaps-bijdrage

Leden

25,-

Contributie wordt per kwartaal afgeschreven

Al onze volwassen leden schieten op de donderdag avond. Vanaf 19:00 uur.

Het is toegestaan om met lucht en vuurwapens van diverse kalibers te schieten.